It is currently Mon Sep 06, 2010 22:52

Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Caves nästa spel: Muchi-Muchi Pork! 
Author Message
Site Admin

det finns hopp, fan vad kul med en ny Cave titel :D

Näe nu tar jag helg, RR6 låg visst i brevlådan hemma och ska köras, trevlig helg alla :wink:

Fri Feb 16, 2007 18:46
Profile
Arcade Mode

Fri Feb 16, 2007 19:24
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Det här ser helt jäkla äg ut. Påminner mig inte lite om Mushi, och det känns ju lovande.

Fast en port till nåt system jag äger/kommer äga är väl knappast att hoppas på... :/

Fri Feb 16, 2007 20:46
Profile ICQ WWW
White pepper ice cream

Såg rätt så bra ut, men något annat var väl inte att vänta. Snygga bakgrunder verkar det vara. Ska bli kul att se bättre videos senare.

EDIT:
Är det bara jag eller ser det inte jävligt lätt ut?

Sat Feb 17, 2007 00:20
Profile
Kapten N

http://namakoteam.com/videos/muchimuchi.zip

Sat Feb 17, 2007 00:45
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

Håller med om att det ser ganska lätt ut, man verkar ju få feta skott rätt fort.

namakoteams video var bra, mer överskådligt än de andra. Oskyldiga förbipasserande tåg som blir sönderskjutna :!:

Edit: vid närmare granskning ser man att man får poäng av att plocka upp/rädda grisarna :lol:

Sat Feb 17, 2007 01:52
Profile WWW
Indie mode

Fasen, jag måste ju köpa någon ny maskin snart. Alla såna här lir lär ju knappast komma till PS2 :P

Tycker diskussionen om brutalt mot sött är jäkligt relevant ändå. Vad det är för "stil" på spelet rent grafiskt sett och miljömässigt sett tycker jag gör asmycket för en shooter. Musik och sånt spelar klart stor roll. Och nu när det släpps så få shooters så fattar jag lätt varför folk som är mer på glimmande stål och SF-porr (SF-porr: stora rymdskepp, lasrar, målsökande missiler och epxplosioner av bara helvete) blir ledsna . Mushihime kanske inte var sockersött eller så gummiartat som Muchimuchi Pork, men det var ju knappast glimmande stålskepp och inte riktigt Ibara heller.

Nu är ju jag en sån som gled in i shooters via Toho (läs: söta brudar) och är sjukt selektiv när det gäller genren, men jag är helt med på åsikten och tycker klart den är värd att diskuteras. Någon som har lust att sortera shooters i andra uppdelningar än vertikalt och horisontellt kanske? Om någon ska utveckla sådana attribut till shooters så är det väl folket här!

Sat Feb 17, 2007 12:15
Profile
free your head

Jag tycker det var lite tråkigt att se att svängarna inte tas ut inom ramarna för det störda temat, grafiskt sett menar jag. Det hörs ju dock på musiken :?.

Men det ser ändå klart lovande ut. Vad tror ni om poängsystemet? Är det bara så simpelt som det ser ut? Nån som har några spekulationer eller har hört nåt om det?

Sat Feb 17, 2007 20:00
Profile WWW
åkte till Japan och köpte mus

Någon som har lust att sortera shooters i andra uppdelningar än vertikalt och horisontellt kanske? Om någon ska utveckla sådana attribut till shooters så är det väl folket här!

"Cute 'em up" är ju en term som har funnits i evigheter.

Sat Feb 17, 2007 20:37
Profile ICQ WWW
White pepper ice cream

Men det ser ändå klart lovande ut. Vad tror ni om poängsystemet? Är det bara så simpelt som det ser ut? Nån som har några spekulationer eller har hört nåt om det?

Nja, det pratas väl på Shmups om att det ska fungera lite som ett Raizing-spel där värdet på grejerna man plockar upp ökar som medaljerna. Tyder på att Yagawa kan vara inblandad ändå.

Sat Feb 17, 2007 21:52
Profile
Midnight sleazy

Just got back from the show and here are my hands-on impressions:

- The graphics are kick-ass. Lots of stuff animating with all sorts of details. It doesn't look high-res, but it certainly is crisper and more polished than most of their other games.

- It's pretty fun. For all you doubters it is not an easy game. I remember Valgar commenting on Pink Sweets, when that first premiered, saying it had to be cake because of an infinite bomb, but as those who have actually played the game personally will attest, "easy" is not the word. Pork! is no different: if you want points, it's gonna make you sweat. On my first credit I made it most of the way through the 3rd stage with piddly points and it wasn't very hard. On my second try, I was raking in the gold and made more in the first stage than on my entire previous run combined...and I payed the price for my gluttony come stage two.

- How to play: you can refill bombs by picking up chips in the form of little pigs walking around on the ground. Adorable. Use the lard attack to get gold medals which are worth the same as your standard Raizing game, maxing out at 10k, restarting in value when you drop any. The ability to suck them in makes things much easier, but it doesn't always work. The lard meter bar refills when you grab the parachuting piggies that are dropped by enemies.

- The ladies you play as pilot some bizarre norda-trak looking things, so this isn't a Guwange-style, Mercs adventure like some thought it might be.

- The music is good, from what I could hear. Cave boss tracks, as a general rule, are the best in the business, and they win again here. Still, I couldn't make out the stage BGM because of that stupid fucking song that I heard more times today than any sane person should want to.

- In short: it's good fun, more accessible than PS and pleasing to the eyes. The AOU version ended after stage 3 so I didn't get to see beyond that, but I look forward to seeing the final product.

SOUNDSHOCK! - FM SYNTHESIS DISCUSSION FORUM

Sun Feb 18, 2007 02:58
Profile WWW
MVS gamer

The lard meter bar refills when you grab the parachuting piggies that are dropped by enemies.

Det här kan inte bli dåligt! :)
Nämen... jag tycker det här ser skitnice ut... man vågar inte hoppas på en ps3port :?:

Sun Feb 18, 2007 05:54
Profile ICQ
Pervert bastard

Såg lite tråkigt ut imo, kanske kickar igång på allvar sen eller när man spelar det korekt? Vad är det för skillnad på brudarna föresten, bara sett två olika men det var ju som samma dubbelskott på båda?

Kul med en massa bildrutor för storyn ialla fall.

Sun Feb 18, 2007 23:53
Profile ICQ
Kapten N

Ser ut som option'sen ser olika ut för de olika spelarna.

Mon Feb 19, 2007 11:32
Profile ICQ WWW
Superhuman Mode

MUCHI-MUCHI BLUE: Katakuchi Ikuo
MUCHI-MUCHI YELLOW: Souki Rafute

http://www.cave.co.jp/gameonline/muchimuchi/chara/chara_1.html

Mon Feb 26, 2007 14:24
Profile WWW
Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next