|
|
It is currently Mon Sep 06, 2010 23:03
|
View unanswered posts | View active topics
| Author |
Message |
|
Voxbox
Arcade Mode
Joined: Mon Dec 10, 2007 19:39 Posts: 886 Location: Gävleborg
|
 Re: Voxblogg - mål och sånt
Jag kommer kasta så många poängsystem som möjligt på det så får vi se hur många som fastnar helt enkelt. Det är främst för erfarenhetens experimenterandets skull som jag gör det. Highscorefunktionen ska jag försöka byta ut mot något där man scrollar igenom alfabetet på klassiskt vis, så något kanjistöd lär du inte få 
| Fri Jan 22, 2010 14:18 |
|
 |
|
Voxbox
Arcade Mode
|
Spelmakandet ligger på is nu och själva spelandet ligger i högsta växeln. Hoppas jag inte bränner ut mig innan STG Challenge  Såhär blev senaste versionen av spriten iallafall:  Jag klådde mitt gamla poängmål i Darius Burst, så nu siktar jag på 70mil i både Arcade och Burst. Förstaplatserna på shmupsforumet alltså. Jag har också börjat spela Battle Bakraid igen. Målet är återigen att slå sig in på forumets highscorelista. ½mille kvar bara! Ketsui Death Label är också uppskrivet, men siktar inte på poäng ännu.
| Fri Jan 29, 2010 23:41 |
|
 |
|
Voxbox
Arcade Mode
|
Eftersom det här faktiskt är min blogg så kan jag väl lika gärna posta något bloggigt:
Få tid hos specialarsnubben på arbetsförmedlingen i brevlådan. Känna sig stressad och orolig en vecka, glömma bort allt man planerat med sin psykolog om. Unna sig lite whiskey om kvällarna för att slappna av. Sov skitlite natten innan mötet, få magbesvär. Masa sig upp 3 timmar tidigare än vanligt och åk buss 45min in till stan. Gå och bli kall och blöt på stan, och döda tid i 45minuter. Sitt och snacka skit med snubben på arbetsförmedlingen i en kvart. Gå till systemet och köp whiskey för 500kr. Missa bussen med 1 minut och bli sittandes på biblioteket och mysläsa Fighter och känna sig nostalgisk. Stressa i sig en lång kokt på stan innan man hoppar på bussen hem. Inse att skorna är trasiga och att fötterna är blöta och ömma. Käka mat och ha en rentav vuxen konversation med morsan. Sätta sig vid datorn och pusta ut.
...och för att slänga in lite gamer i allt det här, så gillar jag att jag gillar Dimahoo. Känner mig inte riktigt nöjd med skeppen dock.
| Tue Mar 30, 2010 00:21 |
|
 |
|
Dragonforce
DRÄÄÄÄÄÄÄGOFORSCH!
Joined: Sun May 14, 2006 00:48 Posts: 1514 Location: Ängelholm
|
Voxbox wrote: Stressa i sig en lång kokt på stan innan man hoppar på bussen hem. ...Ja, jag är pubertal Arbetsförmedlingen verkar vara riktig dynga. Jag har aldrig behövt komma i kontakt med dom som arbetssökande som tur är, men nu behöver jag dom till min c-uppsats. Maken till sura, negativa och serviceovilliga människor får man leta efter. Blähä.
| Tue Mar 30, 2010 01:14 |
|
 |
|
Voxbox
Arcade Mode
|
En KOKT dammit  Arbetsförmedlingen kan jag egentligen inte uttala mig om då jag får särbehandling. Inga krav och folket är väldigt trevligt. Surt bara när man gått och haft framtidsångest(verklighetsflykt) och mått dåligt i en vecka, för vad som visade sig vara ett fullkomligt bullshitmöte.
| Tue Mar 30, 2010 10:36 |
|
 |
|
Voxbox
Arcade Mode
|
Klev upp tidigt imorse för att dra till uppsala på lite Soulcalibur-turnerinar. Sagt och gjort. Fyllt en vattenflaska med nödvodka också. Generellt så spöade vi från Gävle uppsalaborna, men fick spö av folket från Tallinn. Lag+singelturnering tar upp nästan hela dagen, vi från Gävle drar för att supa oss fulla någon stans innan vi ska ta tåget hem. Vi irrar runt i en timme och försöker hitta något vettigt ställe, frågar säkerhetsvakter och tigger i hotellobbys, och kommer fram till att vi hatar Uppsala. Nödvodkan tar slut och det ser mörkt ut, men så hittar vi en mysig resturang nära stationen som fortfarande har öppet och som serverar alkohol, vilket räddar kvällen.
Vi chansar och hoppar på ett tåg till Tierp, utan att veta hur vi ska ta oss vidare därifrån. Väl där så stiftar vi bekantskap med två festprissar som varit till Åland över dagen och handlat osunda mängder öl, och som också ska ta bussen till Gävle. Det ledde till en väldigt rolig (ölfylld) 2 timmars bussfärd, där en av höjdpunkterna var två mogna damer som kliver på, och för vilka vi drar en rövarhistoria om att vi har åkt och botat den ena snubbens syfilis, varpå vi upprepade gånger får höra att dom är sjuksköterskor och "ingen syffe, annars får du ingen avsugning"...?!
Väl i Gävle så går jag och en polare till donken för att fördriva tiden i väntan på nästa buss, och där hamnar vi vid ett bord bredvid två galna fyllon, som har ett berg av hamburgare och skit på sitt bord, som dom börjar skyffla över till oss för att dom inte ens orkar hälften av det. Dom är övertygade om att min polare röker brajj, och försöker förmedla vikten av att röka peppar innan brajjet, för att sedan spela fotboll med en cheesburgare, tillsammans med en väldigt sliten McDonaldsanställd. Ganska trevlig dag fraktiskt.
| Sun Apr 25, 2010 03:55 |
|
|